تهران /کرج

021-91302233

گالری پرده فروشی سلدا

انواع پارچه های مورد استفاده در پرده

انواع پارچه های مورد استفاده در پرده

پارچه ای که برای پرده های منزل خود انتخاب می کنید نقش مهمی در طراحی منزل شما خواهد داشت. هنگامی که تصمیم به خرید پرده های جدید برای خانه خود دارید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید نوع پارچه پرده، ظاهری که ایجاد می کند و کاربرد آن است. پارچه های پرده زیادی تولید می شود که هر کدام برای مکان مناسبی طراحی شده اند.

هنگام خرید پرده با توجه به محل نصب و انتظاری که از پرده دارید، نوع پارچه پرده را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پارچه های مورد استفاده در پرده آشنا کنیم تا در هنگام خرید بتوانید متناسب با فضای داخلی منزل خود انتخاب کنید.

پیشنهاد ویژه: پرده پنل ترک

معرفی انواع پارچه های مورد استفاده در پرده

پارچه مناسب پرده

معرفی انواع پارچه های مورد استفاده در پرده

پرده ها را بر اساس مواد سازنده، طراحی پرده و کشور سازنده می توان به انواع مختلفی طبقه بندی کرد. انتخاب پارچه مناسب برای پرده های پلی استر، پرده های نخی و غیره مستلزم آگاهی از انواع پارچه پرده و در نظر گرفتن چندین فاکتور از جمله هدف شما از نصب پرده و سبکی است که از پارچه پرده در اتاق خود در نظر گرفته اید. انواع پارچه های مورد استفاده در پرده:

پارچه ابریشمی

ابریشم پارچه ای بسیار نرم، زیبا و راحت است. انواع مختلفی از پرده های ابریشمی با ویژگی های متفاوت وجود دارند که پارچه حریر ترکیه بهتر از مدل های دیگر است. این پارچه ارزان و قیمت مناسبی دارد و به همین دلیل بسیار محبوب است.

پارچه پلی استر

اکثر پارچه هایی که به عنوان پارچه های پرده به بازار عرضه می شوند از پلی استر ساخته می شوند. زیرا این پارچه ها اغلب بادوام تر و مقرون به صرفه تر هستند. مراقبت از پرده های پلی استر آسان است و همچنین بسیار مقاوم در برابر چروک، مقاوم در برابر آب و مقاوم در برابر نخ هستند. از آنجایی که پرده های پلی استر نیاز به مراقبت خاصی ندارند، می توانید آنها را در ماشین لباسشویی در دمای بالا نیز بشویید.

پرده های نخی و کتان

از انواع پارچه های مورد استفاده در پرده، پارچه نخی و کتان است که بهترین انتخاب برای ساخت پرده های ساده محسوب می شود. طرح های متنوع و پر رنگ پارچه های کتان نخی مزیت محسوب می شود. طراحی و تنوع سبک های بافت کتانی مدل جدید تا حد زیادی تغییر کرده و به عبارتی به روز شده است. این ماده برای ساخت پرده اتاق خواب مناسب است. پارچه کتانی نور را مسدود می کند و طرح های زیبایی دارد. می توانید اتاق خواب کودکان، نوجوانان یا بزرگسالان را با طرح ها و رنگ های مختلف کتان تزئین کنید.

پیشنهاد ویژه: پرده مینیمال

پارچه های ابریشمی شیشه ای

پرده های ابریشمی یا شیشه ای بسیار نرم و سبک هستند. جنس این پرده ها معمولا 100% پنبه است اما می تواند پلی استر نیز باشد. این پرده ها کیفیت خوبی دارند و اجازه ورود نور را می دهند.

پارچه کتان خالص

پارچه کتان خالص یکی از با کیفیت ترین و بهترین مدل های پارچه پرده در خانواده است. جنس این لباس کاملا نخی است که به پارچه حالت بهتری می دهد. این پارچه با توجه به الیاف بسیار با ارزش، قیمت بیشتری نسبت به برندهای دیگر دارد.

پارچه پرده اکریلیک

یکی از انواع پارچه های مورد استفاده در پرده، اکریلیک است که بافتی شبیه به پشم دارد. بنابراین جدای از ظاهر می تواند انتخاب خوبی برای تنظیم دمای داخل خانه یا اتاق باشد. انواع مختلفی از مواد پرده اکریلیک مانند مواد پرده ساده به راحتی رطوبت را جذب می کنند، اما در عین حال به راحتی رطوبت را پراکنده کرده و به سرعت خشک می شوند.

پارچه مخملی

یکی از کاربردی ترین پارچه ها برای پرده، مخمل است. مخمل پارچه ای بسیار نرم و راحت در رنگ های مختلف است که می توان از آن در اتاق های مختلف استفاده کرد. پارچه های مخمل به دو نوع مخمل مات ومخمل ترک تقسیم می شود. پارچه های مخملی نیز اغلب برای پرده های چاپی استفاده می شوند.

انواع پارچه پرده

خرید انواع پارچه های مورد استفاده در پرده

انتخاب پارچه مناسب برای پرده ها می تواند تاثیر زیادی بر ظاهر و عملکرد آنها داشته باشد. بنابراین هنگام خرید انواع پارچه های مورد استفاده در پرده باید به نکات زیر توجه کنید:

  • رنگ و طرح پارچه نقش مهمی در ظاهر پرده دارد. برای انتخاب بهترین پارچه، رنگ و طرحی را انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی اتاق همخوانی داشته باشد. اگر اتاق شما دکوراسیون ساده و کلاسیکی دارد، طرح های کلاسیک و پارچه های رنگی ملایم مناسب هستند. اما اگر دکوراسیون اتاق شما مدرن و روان است، پارچه هایی با طرح های هندسی و رنگ های وان و زنده مناسب تر هستند.
  • هنگام انتخاب پارچه برای پرده باید به نگهداری و شستشوی آن نیز توجه شود. برخی از پارچه ها قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به شستشو با دست دارند. بررسی برچسب های مراقبت از پارچه قبل از خرید می تواند به شما در انتخاب پارچه مناسب کمک کند.
  • برای انتخاب پارچه مناسب، نوع پارچه را در نظر بگیرید. پارچه های مختلفی مانند پنبه، مخمل، ابریشم و پلی استر دارای کیفیت ها و ویژگی های خاصی هستند که باید مطابق با نیاز شما باشد.
  • هنگام انتخاب متریال باید به عملکرد پرده ها نیز توجه شود. به عنوان مثال، اگر به دنبال پرده ای هستید که از ورود آفتاب محافظت می کند، پارچه هایی با پوشش بالا و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: انتخاب قلاب پرده مناسب برای انواع پرده: پرده‌های پارچه‌ای، کرکره‌ای، رول شید

سخن آخر

در این مقاله با بهترین انواع پارچه های مورد استفاده در پرده آشنا شدید، بنابراین می توانید انتخاب درستی داشته باشید. انواع مختلفی از پارچه های پرده وجود دارد که در رنگ های مختلف طراحی شده اند. 

هنگام انتخاب پارچه و خرید پارچه، به فاکتورهای مختلفی که در خرید به شما کمک می کنند، توجه کنید. همچنین در انتخاب پارچه پرده توجه به نیازها و سلیقه شخصی و انتخاب پارچه با بهترین کارایی و ظاهر بسیار مهم است.

سوالات متداول

چین، مکزیک، ترکیه، لهستان، هند و آلمان صادرکنندگان پیشرو پرده های مدرن، پرده های شید، پرده های زبرا و پرده های سان اسکرین هستند.

عواملی مانند مواد محصول، طرح پارچه پرده و کشور سازنده دلایل تولید انواع پارچه های مورد استفاده در پرده هستند.

پارچه ابریشم یکی از گرانترین مواد مورد استفاده در ساخت پرده است. پرده های ابریشمی ظاهری بسیار جذاب و شیک دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *