تهران /کرج

021-91302233

گالری پرده فروشی سلدا

راهنمای انتخاب پرده مناسب برای هتل ها

راهنمای انتخاب پرده مناسب برای هتل ها

راهنمای انتخاب پرده مناسب برای هتل ها به شما نکاتی را یادآوری می کند تا در زمان خرید پرده هتلی تصمیمات آگاهانه تری بگیرید. نوع و شکل پرده در تکمیل دکوراسیون اهمیت بالایی دارد و انتخاب صحیح پرده هتلی باعث می شود تا مسافران و میهمانان ساکن در هتل آرامش و رضایت بیشتری داشته باشند.

از جمله نکات راهنمای انتخاب پرده هتلی می توان به جنس پرده، قابلیت شست و شو، رنگ و طرح پرده  اشاره کرد.

بررسی و راهنمای انتخاب پرده مناسب برای هتل ها

پرده مناسب برای هتل ها

بررسی و راهنمای انتخاب پرده مناسب برای هتل ها، این امکان را برای شما به وجود می آورد تا با انتخاب درست فضایی دلنشین تر در هتل داشته باشید. از جمله مواردی که در انتخاب صحیح پرده هتل ها تاثیرگذارند به شرح زیر است.

 محاسبه دقیق اندازه پنجره:

محاسبه دقیق اندازه پنجره ها تاثیر بسیاری بر زیبایی پرده دارد. اگر اندازه پنجره ها به درستی محاسبه نشود در زمان نصب دچار مشکل می شوید. در زمان اندازه گیری دقت کنید که اندازه عرض پنجره را از هر سمت پانزده سانتی متر بیشتر محاسبه کنید. همچنین باید طول آن را پانزده سانتی متر بیشتر از قاب پنجره محاسبه کنید. به طور مثال اگر می خواهید دیوار نمای بلند تری داشته باشد بهتر است ارتفاع دیوار را به طور کامل اندازه بگیرید و اندازه بلندی پرده تا کف زمین باشد.

پیشنهاد ویژه: پرده مینیمال

انتخاب درست رنگ و طرح پرده:

از جمله مهمترین راهنمای انتخاب پرده مناسب برای هتل ها، توجه به رنگ و طرح پارچه است. رنگ و طرح پرده باید به صورت کامل مطابق با دکوراسیون هتل و تم اتاق باشد. برای این کار بهتر است در ابتدا تم و دکوراسیون اتاق هتل را مشخص کنید همچنین سعی کنید برای اتاق یک پالت رنگی انتخاب کنید تا کار شما آسان تر شود و بتوانید پرده و دیگر انواع وسایل را بر اساس آن انتخاب کنید. انتخاب پرده طرح دار یا تک رنگ کاریست که در هنگام چیدمان اتاق های هتل بیشترین وقت را صرف خود می کند بنابراین بهتر است به این نکته توجه کنید که اگر دیوار اتاق کاغذ رنگی است و طرح شلوغی دارد، پرده را تک رنگ انتخاب کنید و در مقابل اگر طرح دیوار ساده باشد، از پرده های طرح دار با رنگ های مکمل استفاده کنید.

 انتخاب پرده هتلی ضد حریق:

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام انتخاب پرده هتل ها باید به آن توجه کنید، ضد حریق بودن پرده است. به هیچ عنوان رعایت موارد ایمنی در اتاق های هتل نباید نادیده گرفته شود. به همین منظور باید تمام وسایلی که موجب ایجاد حریق می شوند از پرده دور نگه داشته شوند و پرده حتما از جنس ضد حریق باشد.

راهنمای انتخاب پرده مناسب برای هتل ها چیست؟

از جمله عوامل تاثیرگذار بر راهنمای انتخاب پرده مناسب برای هتل ها، ایجاد فضایی آرام و دلنشین برای استراحت مهمانان است چرا که مهمانان انتظار دارند مدت زمانی که در هتل اقامت دارند، همانند منزل خودشان فضایی آرام و یک حریم خصوصی امن داشته باشند. براورده شدن این انتظارات با انتخاب درست و مناسب پرده انجام می شود. پرده هتل باید به اندازه ای ضخیم باشد که ضمن جلوگیری از ورود و خروج سرما به درون اتاق نیز دید نداشته باشد تا مسافران بتوانند به راحتی در اتاق هتل استراحت کنند.

در هتل های لوکس تر و چهار یا پنج ستاره معمولا پرده هایی انتخاب می شوند که دارای پوشش نوری خوبی هستند. این نوع پرده از ورود بی رویه نور به درون اتاق جلوگیری می کند و در عین حال مسافران و مهمانان هتل می توانند هر زمان که نیاز داشتند با کنار زدن پرده از ورود نور طبیعی استفاده کنند.

به علاوه برای ایجاد فضایی آرام در هتل، جلوگیری از ورود سر و صدا اهمیت بالایی دارد به خصوص در طبقات پایین تر هتل این موضوع نمایان تر است به همین جهت باید پرده ای برای اتاق ها انتخاب شود که در کنار پنجره دو جداره از ورود سر و صدا نیز جلوگیری کند.

از جمله مسئله مهمی که در هتل ها بسیار مورد توجه است، نظافت هتل است. از آن جا که پرده ها به گونه ای قرار دهند که هم گرد و خاک وارد شده از طریق پنجره را به خود جذب می کنند و هم به راحتی در معرض کثیف شدن هستند، حتما باید پرده از نوع ضد لک و قابلیت شست و شوی آسان باشد. با رعایت این مورد هم نظافت هتل به خوبی رعایت می شود و هم از صرف هزینه های اضافی مربوط به تعویض پرده هنگام لک شدن جلوگیری می کند.

پیشنهاد ویژه: پرده پنل ترک

پرده هتل

ذکر یک نکته در راهنمای انتخاب پرده مناسب برای هتل ها

یک نکته مهم که در راهنمای انتخاب پرده مناسب هتل ها می توان ذکر کرد، وزن پرده و نصب صحیح آن است. به منظور ایمنی بیشتر در هتل ها باید دقت کنید نصب صحیح پرده است.

چنانچه پرده وزن سنگینی داشته باشد و به وسیله میله پرده نازک تر نصب شود ممکن برای مهمانان خطر آفرین باشد. بنابراین میله پرده  باید متناسب با وزن پرده و تزیینات آن دارای استحکام کافی باشد. همچنین بهتر است از انتخاب پرده هایی با وزن بالا که در هنگام نصب، شست و شو و باز و بسته کردن مشکل ایجاد می کنند، خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: نکات انتخاب پرده آشپزخانه مناسب

سخن پایانی

در هنگام انتخاب پرده مناسب برای هتل ها، باید استاندارد های لازم را در نظر بگیرید. از جمله این استاندارد ها می توان به ایجاد آرامش و رفاه مهمانان، رعایت حریم خصوصی آن ها در کنار زیبایی و طرح مناسب پرده است.

در نظر داشته باشید که در هتل های لوکس تر برای رفاه بیشتر مهمانان، پرده هایی با ریموت اتوماتیک انتخاب کنید تا مهمانان به راحتی بتوانند با استفاده از یک کنترل پرده را باز و بسته کنند.

سوالات متداول

برای این منظور می توانید از اکسسوری های پرده مانند کراوات، مروارید جمع کننده یا میله های تزئینی استفاده کنند.

بهترین ترکیب رنگ پرده هتل، رنگ های خنثی و نود مانند خاکستری، سفید و بژ است که با تمامی سبک ها و دکوراسیون تکمیل می شوند.

در این نوع هتل ها با توجه به انتظار بیشتر میهمانان باید از پرده های مجلل تر با یراق آلات بیشتر استفاده شود.

4 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای انتخاب پرده مناسب برای هتل ها»

  1. سلام. من مدیر یک هتل بوتیک هستم و میخوام برای اتاق های هتل پرده های خیلی شیک و باکیفیت انتخاب کنم. چه نوع پارچه ای برای پرده های هتل مناسب تره؟ آیا پرده های مخملی خیلی سنگین به نظر میرسن؟

  2. من یه هتل ساحلی دارم و میخوام برای اتاق ها پرده هایی انتخاب کنم که هم جلوی نور خورشید رو بگیره هم منظره دریا رو نشون بده. چه نوع پرده‌ای هم این دو ویژگی رو داشته باشه و هم با دکوراسیون ساحلی هماهنگ باشه؟

  3. هزینه پرده های هتل خیلی بالاست! آیا میشه از پرده های باکیفیت و در عین حال اقتصادی برای هتل استفاده کرد؟ چه مدل هایی پیشنهاد میکنید؟

  4. من میخوام برای هتل خودم یه سبک خاص انتخاب کنم. چه نوع پرده ای برای هتل با سبک کلاسیک مناسب تره و برای هتل با سبک مدرن چه نوع پرده‌ای پیشنهاد میکنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *