خالق حسی نو

۷ نکته تخصصی برای انتخاب پرده در سال ۲۰۲۴

نکات تخصصی در انتخاب پرده به شما کمک می‌کنند تا خانه‌ای زیبا و به‌روز داشته باشید. در این مقاله 7 نکته تخصصی مهم را بیان می‌کنیم که...

نکات تخصصی در انتخاب پرده 

پرده یک وسیله دکوراتیو ضروری برای خانه است که قدمتی تاریخی دارد. این وسیله ضروری نه تنها به خانه زیبایی می‌بخشد، بلکه برای حفظ حریم خصوصی نیز مهم است. اما خرید پرده جدید و مناسب می تواند کاری چالش‌برانگیز باشد. پرده‌ها با توجه به محل نصب و مدل انواع مختلفی دارند، از انواع پرده‌های پلیسه گرفته تا پرده‌های ساده، همه و همه در زمان انتخاب پرده پیش روی مشتری قرار می‌گیرند. در این مطلب می‌خواهیم به چند نکته تخصصی برای انتخاب پرده و خرید آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

1. در زمان انتخاب پرده، سبک خودت را انتخاب کن!

قبل از این که به سراغ انتخاب پرده بروید، ابتدا مشخص کنید که خانه‌یتان را به چه سبکی چیده‌اید. آیا سبک چینش شما کلاسیک است یا مدرن؟ به دنبال خانه‌ای آرام با فضایی دنج هستید یا ترجیح می‌دهید که خانه‌ای پرنور و روشن داشته باشید؟ آیا با توجه به رنگ سایر وسایل خانه، باید به سراغ رنگ‌های خنثی بروید یا پرده‌هایی رنگارنگ؟

برای این که ببینید چه سبکی را دوست دارید و کدام استایل پرده بیشتر با خانه شما همخوانی دارد، می‌توانید به سراغ آلبوم دیجیتال پرده یا وبسایت پینترست بروید و با سبک‌های مختلف دکوراسیون خانه آشنا شوید.

2. پرده‌ای که انتخاب می‌کنید باید با سایر وسایل تزئینی شما مطابقت داشته باشد

 پیدا کردن سبک خانه مسئله‌ای مهم است، اما تصمیم‌گیری در مورد این که آیا سبک انتخابی شما با مبلمان شما مطابقت دارد یا خیر هم مسئله‌ای ضروری است.

 اگر به پرده‌هایی با طرح‌های پررنگ علاقه دارید، اما مبلمان منزلتان کلاسیک و آرام است، یک پرده با طرح درشت و رنگ خنثی انتخاب کنید.

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که طرح‌های درشت و بزرگ برای پنجره‌های بزرگ بهتر هستند؛ برای پنجره‌هایی که ابعاد کوچک‌تری دارند، بهتر است از طرح‌های ریزتر استفاده کنید.

اگر رنگ دیوار یا کاغذ دیواری‌تان رنگی است، نیازی به پرده‌های رنگارنگ ندارد. فقط کافی است از بین پرده‌ها، پرده‌ای با رنگ خنثی را انتخاب کنید که سایر تزئینات خانه به چشم بیایند و خانه‌یتان شبواغ نشود.

3. انواع پارچه پرده را بشناسید

به طور تخصصی‌تر اگر بخواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم باید بگوییم که چیزی به نام “پارچه پرده” وجود ندارد، بلکه بافت‌های مختلف پارچه و کیفیت‌های متنوع است که باعث می‌شود یک پارچه برای پرده استفاده شود.

از پارچه‌های پرده می‌توان برای روکش مبل‌ها و صندلی‌ها هم استفاده کرد. در گذشته، هدف پارچه‌های پرده حفظ خانه در برابر سرمای بیرون بود. اما امروز با وجود سیستم گرمایش مرکزی و پنجره‌های دوجداره، پارچه پرده‌ها نازک‌تر شده‌اند. استفاده از پارچه‌های ضخیم به عنوان روکش مبل و صندلی، به این دلیل است که این پارچه‌ها مقاومت بالایی دارند و دیرتر آسیب می‌بینند.

4. در انتخاب پرده، به مدل چین آن دقت کنید

  چین برای پرده یک عنصر تزئینی محسوب می‌شود. هر چین و پلیسه‌ای برای هر پرده‌ای مناسب نیست. چین پرده باید با توجه به استایل چینش خانه شما انتخاب شود. اگر استایل خانه‌یتان غیررسمی و مدرن است، می‌توانید از چین‌های پانچ یا ساده استفاده کنید. اما اگر فضای خانه‌یتان سبک کلاسیک دارد، به سراغ چین‌های کلاسیک مانند چین جامی‌شکل بروید. 

5. در انتخاب پرده، به میزان پُری پرده دقت کنید

 پرده می‌تواند صاف و ساده یا پر از چین باشد. هر چه پرده پُرتر باشد، به چین و پارچه بیشتری نیاز دارد. میزان پر بودن پرده معمولاً سلیقه‌ای است، اما اگر دوست دارید که ظاهر زیباتری به پرده‌های خود بدهید، بهتر است پرده را پُرتر انتخاب کنید. معمولاً برای پر نشان دادن پرده‌ها، در زمان اندازه‌گیری پنجره‌های خود، اندازه عرض آن را دو برابر در نظر بگیرید. همچنین برای ظاهر مدرن‌تر پرده، ارتفاع آن را چند میلی‌متر بالاتر از سطح زمین در نظر بگیرید.

6. پرده‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که از وسط باز و بسته شوند

یکی از نکات تخصصی در انتخاب پرده پذیرایی این است که مدل آن را به گونه‌ای انتخاب کنید که بتوانید از وسط آن را باز و بسته کنید و پرده یک‌سره نباشد. باز و بسته کردن پرده می‌تواند به صورت دستی یا برقی (با استفاده از کنترل از راه دور) انجام شود. این مدل پرده زیبایی بیشتر در زمان باز بودن دارد و به خانه‌یتان جلوه‌ای مدرن می‌بخشد.

7. برای رعایت نکات تخصصی در انتخاب پرده، از متخصصان کمک بگیرید

توصیه ما این است که برای انتخاب پرده به صورت تخصصی از یک متخصص طراحی داخلی کمک بگیرید. بعضی از پرده فروشی‌ها در زمان خرید توصیه‌های لازم را به شما ارائه می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. بعضی نیز امکان ارائه مشاوره تخصصی در منزل شما را دارند. مشاوره تخصصی طراحی داخلی به شما کمک می‌کند تا پرده‌ای را انتخاب کنید که متناسب با مبلمان منزلتان انتخاب شده است.

پرده گالری خدمات مشاوره طراحی دکوراسیون داخلی در منزل را به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد. زمانی که با فروشگاه تماس می‌گیرید و درخواست مشاوره رایگان در منزل را می‌دهید، متخصصان ما برای ارزیابی دقیق به منزل شما می‌آیند و با توجه به چیدمان منزل و سلیقه شما، بهترین مدل و پارچه را به شما پیشنهاد می‌کنند.

امیدواریم این مطلب به شما در رعایت نکات تخصصی در انتخاب پرده کمک کرده باشد. ما در پرده گالری همه روزه در خدمت شما هستیم و خدمات تخصصی خرید پرده مدرن و کلاسیک را به شما ارائه می‌دهیم. تنوع کارهای ارائه شده در پرده گالری به شما این امکان را می‌دهد تا به‌روزترین و زیباترین پرده‌ها را با کیفیت بالا انتخاب کنید.