تهران /کرج

021-91302233

گالری پرده فروشی سلدا

کاربردهای پرده دو مکانیزم

کاربرد پرده دومکانیزم

شاید تا به حال واژه پرده دو مکانیزم را شنیده باشید. می خواهید با کاربردهای پرده دومکانیزم آشنا شوید؟ این نوع پرده ها را با نام پرده دابل و پرده شب و روز معرفی می کنند. این محصولات به صورت دو لایه ساخته می شوند، لایه زیرین این محصول آستر و بدون طرح بوده و لایه رویی اصولا طرح دار است.

کاربردهای پرده دو مکانیزم

برای آشنایی با کاربردهای پرده دو مکانیزم خوب است که با مدل های مختلف این محصولات آشنا شوید. مهم ترین و پر طرفدار ترین نمونه از این پرده ها عبارتند از:

پرده شید دو مکانیزم

این نمونه از پرده ها از دو لایه جداگانه تشکیل می شوند. لایه زیرین این نوع پرده ها پرده شید بوده و که به عنوان آستر مورد استفاده قرار می گیرند. لایه رویی این نوع پرده ها بیش تر جنبه تزئینی داشته و نور ملایمی را وارد فضا می کند. این دو پرده از هم جدا بوده و به صورت مستقل قابل باز و بسته شدن هستند.

پیشنهاد ویژه: پرده شید غرب تهران

پرده دومکانیزم شید

 پرده زبرا دو مکانیزم

نمونه دیگری از این پرده ها آن هایی هستند که از دو لایه پارچه شید ساده و  لایه توری طرح دار ساخته می شود هر یک از این لایه ها دارای مکانیزم جداگانه ای بوده و به صورت مستقل از هم باز و بسته می شوند.

پرده دومکانیزم زبرا

ویژگی های پرده دو مکانیزم

برای آشنایی با کاربرد پرده دو مکانیزم خوب است که ابتدا با ویژگی های این محصولات بیش تر آشنا شویم. لایه زیرین این پرده ها از جنس پلی استر بوده که معمولا برای آن که از بیرون دید نداشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد. در شب ها این پرده به خوبی کل پنجره شما را پوشش داده و جلوی دید افراد را از بیرون می گیرد. لایه رویی این پرده ها بر خلاف لایه زیرین، جنس نازکی دارد. این لایه را معمولا از جنس تور و حریر می سازند.

برخی از آن ها بدون طرح بوده و بعضی دیگر از آن ها طرح دار هستند. جالب است بدانید این گونه پرده ها به صورت عمودی باز و بسته شده و در ابعاد و سایز های مختلفی ساخته می شود. این نوع پرده ها جزو پرده های دکوراتیو است که در بالای رول چوب پرده جمع می شود.

مزایای پرده دو مکانیزم

اگر قصد دارید با کاربردهای پرده دو مکانیزم آشنا شوید، خوب است که مزیت های استفاده از این محصولات بیش تر آشنا شویم. مهم ترین مزایای استفاده از این نوع پرده ها عبارتند از:

  • فرآیند نصب این نوع پرده ها بسیار ساده است. از این رو می توانید در مدت زمان کوتاهی آن را نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید.
  • این نوع پرده ها قابلیت شستشو داشته و به راحتی می توان آن را شسته و دوباره نصب کرد.
  • با استفاده از این محصولات می توان جلوی ورود نور زیاد به فضای داخلی را گرفت و در مکان های کاری و اداری بسیار مناسب هستند.
  • این نوع پرده ها کاربری بسبار ساده ای داشته و کار با آن ها آسان است.
  • امکان تغییر زاویه در این نوع پرده ها فراهم شده است. بنابراین می توانید از میزان ورود نور به فضای داخلی را با این محصولات کنترل کنید.

پیشنهاد ویژه: پرده برقی غرب تهران

راهنمای خرید پرده دو مکانیزم

حال که با کاربرد پرده دو مکانیزم آشنا شدیم، خوب است که نکات لازم برای خرید این محصولات ‌را نیز بشناسیم. خرید این محصولات باید مطابق با اصول خاصی انجام گیرد تا شما بتوانید یک خرید موفق داشته باشید. در زمان خرید این پرده ها باید به ابعاد و سایز آن ها توجه داشته باشید و محصولی را انتخاب کنید که طول و عرضی متناسب با پنجره شما داشته باشد. علاوه بر این، این گونه پرده ها در جنس های مختلفی تولید می شوند، بنابراین در زمان خرید باید حتما به جنس پارچه و کیفیت دوخت آن ها نیز توجه کنید.

 در زمان خرید این پرده ها باید حتما به برند سازنده نیز توجه کرده و نمونه ای خرید کنید که توسط برند های معروف ساخته شده اند. می توانید رنگ و طرح این پرده ها را متناسب با دیگر عناصر موجود در فضای داخلی انتخاب کرده و فضای هماهنگی خلق کنید. دقت داشته باشید که برخی از آن ها تقلبی بوده و بی کیفیت هستند، شما باید نمونه هایی را خرید کنید که طول عمر بالایی داشته و کاملا اصل و مرغوب باشد.

قیمت خرید پرده دو مکانیزم

حال که با کاربردهای پرده دو مکانیزم آشنا شدیم، خوب است که در مورد قیمت آن نیز اطلاعاتی به دست آوریم. این محصولات را در انواع و نمونه های مختلفی تولید می کنند، از این رو آن ها را در قیمت های گوناگونی به فروش می رسانند. این نوع پرده ها در ابعاد و اندازه های متفاوتی تولید می شوند، همین امر سبب می شود تا این محصولات را در قیمت های مختلفی به فروش برسانند. علاوه بر همه این ها شرکت های زیادی در حال ساخت این محصولات هستند.

در نتیجه آن هایی که توسط برند های برتر ساخته می شوند، با کیفیت تر بوده و در نتیجه با قیمت های بالاتری به فروش می رسند. فاکتور های زیادی وجود دارد که قیمت این محصولات را تعیین می کنند. علاوه بر همه این موارد، نوسانات قیمت دلار نیز می تواند بر روی این قیمت ها اثر بگذارد.

 

پیشنهاد مطالعه: پرده بلک اوت: تاریکی مطلق برای خوابی آرامش بخش

 

سخن آخر

کاربردهای پرده دو مکانیزم بسیار زیاد است. امروزه در اکثر فضا های داخلی مانند خانه و یا ساختمان های اداری از این نوع پرده ها استفاده می کنند. این محصولات که نصب و کاربری بسیار ساده ای دارند، قابل شستشو بوده و در سایز و اندازه های مختلفی تولید می شوند. در زمان خرید باید نمونه هایی از این محصولات را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته و از طول عمر زیادی برخوردار باشد.

سوالات متداول

این محصولات به دلیل ویژگی های منحصربفردی که دارند در انواع فضا های داخلی قابل استفاده هستند.

بله، پرده های دو مکانیزم به دلیل کیفیت بالایی که دارند به راحتی قابل شستشو هستند، از این رو در این گونه مکان ها قابل استفاده می باشند.

شما باید با توجه به رنگ و طرح دیوار ها طرح و رنگ این پرده ها را انتخاب کرده و خریداری کنید.

6 دیدگاه دربارهٔ «کاربردهای پرده دو مکانیزم»

  1. مقاله اطلاعات کاملی در مورد پرده های دو مکانیزم و کاربردهای متنوع اونها ارائه میده. به نظرم این نوع پرده ها برای هر فضایی، از جمله پذیرایی، اتاق خواب، و حتی محیط های اداری مناسب هستن.

  2. با استفاده از پرده های دو مکانیزم میتونید نور ورودی به فضای مورد نظرتون رو به دلخواه خودتون تنظیم کنید. اینجوری هم از نور طبیعی استفاده میکنید و هم حریم خصوصیتون حفظ میشه.

  3. خوشبختانه پرده های دو مکانیزم تنوع طرح و رنگ زیادی دارن و به راحتی میشه با دکوراسیون منزل ستشون کرد.

  4. با توجه به مزایای زیادی که دارن، قیمت پرده های دو مکانیزم خیلی مناسبه. به نظرم یه انتخاب اقتصادی و به صرفه هست.

  5. مطالعه این مقاله رو به همه کسانی که دنبال یه راه حل مناسب برای کنترل نور و تنظیم حریم خصوصی در فضای منزل یا محیط کارشون هستن توصیه میکنم. پرده های دو مکانیزم می تونن انتخابی ایده آل برای شما باشن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *