تهران /کرج

021-91302233

گالری پرده فروشی سلدا

معرفی پرده سان اسکرین و کاربردهای آن

معرفی پرده سان اسکرین

پرده سان اسکرین نوعی از پرده‌ های شید یا رولی است که علاوه بر داشتن زیبایی و جذابیت فراوان برای محیط‌ ها و دکوراسیون‌ های مدرن، نقش مهمی در کنترل ورود اشعه مضر خورشید و بی‌ خطر کردن آن دارد. از این پرده‌ ها می‌ توان در قسمت‌ های مختلف ساختمان استفاده کرد و به دلیل اینکه برای تولید آن از نوعی پارچه مخصوص استفاده می‌ شود در نتیجه می‌ تواند میزان نفوذ نور خورشید و مضرات آن را تا حد زیادی کاهش دهد. در ادامه بیشتر برای شما در مورد پرده‌ های سان اسکرین و کاربردهای آن ها صحبت می‌ کنیم.

 

پرده سان اسکرین چیست؟

پرده سان اسکرین چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده برای شما در مورد پرده‌ های سان اسکرین صحبت کنیم باید بگوییم که این محصولات نوعی پرده هستند که از پارچه سان اسکرین تهیه می‌ شوند. این پارچه‌ ها جزو فرآورده‌ های نوین تکنولوژی هستند که باعث مسدود شدن اشعه ماورای بنفش خورشید شده و در نتیجه از تغییر رنگ وسایل موجود در خانه یا نفوذ اشعه مضر خورشید به پوست شما و ایجاد تغییرات منفی در بدن جلوگیری می‌ کند.

برای تولید این نوع پارچه‌ ها از الیاف PVC و شیشه استفاده می‌ کنند. این ساختار سبب می‌ شود تا نور خورشید منعکس شده و به بیرون از ساختمان انتقال پیدا کند. این مدل پرده‌ ها از نظر ظاهری شفاف بوده و همین موضوع باعث می‌ شود تا میزان دید شما به بیرون از بین نرفته و به عبارتی باعث دلگیر و تاریک شدن محیط داخلی ساختمان نمی‌ شوند. همچنین الیاف تشکیل دهنده آن کاملا سالم بوده و دارای مواد حساسیت زا یا مضر برای انسان و محیط زیست نیستند.

مکانیزم حرکتی پرده‌ های سان اسکرین چگونه است؟

مکانیسم پرده‌ های سان اسکرین به صورت رولی و بالا رونده است به نوعی این پرده‌ ها حالتی مانند پرده‌ های شید رول دارند و فقط تفاوت آن ها جنس و بافت پارچه آن ها است. شما می‌ توانید انواع این پرده‌ ها را به صورت دستی، نیمه اتوماتیک و کاملاً اتوماتیک جمع کرده و به سمت بالا ببرید.

 این پرده‌ ها قابلیت موتوردار شدن را دارند و شما حتی می‌ توانید با کمک کنترل از راه دور آن ها را باز یا بسته کنید. علاوه بر این امکان نگه داشتن آن ها تا فاصله مشخصی نیز وجود دارد به طوری که شما می‌ توانید آن ها را نیمه باز گذاشته تا فقط مقدار کمی از نور خورشید وارد ساختمان شود.

پیشنهاد ویژه: پرده دی کی

ویژگی های پرده سان اسکرین

اصلی‌ترین ویژگی‌ های پرده‌ های سان اسکرین

پرده‌ های سان اسکرین دارای ویژگی و خصوصیات مثبت فراوانی هستند که در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را به شما معرفی می‌ کنیم:

  • نصب راحتی داشته و نصب کردن آن نیاز به تخصص زیادی ندارد.
  • تمیز کردن و نظافت آن بسیار راحت است و با کمک دستگاه بخارشو نیز می‌ توان آلودگی‌ ها و گرد و غبار را از روی آن پاک کرد.
  • باعث حفظ حریم خصوصی شده و می‌ تواند جلوی دید به داخل ساختمان را در روز بگیرد.
  • تنوع بالایی در رنگ‌ های آن وجود داشته و شما می‌ توانید رنگ دلخواه را به راحتی انتخاب کنید.
  • این پرده ها علاوه بر کاربردی بودن ظاهری شیک و زیبا دارند.
  • به صورت دستی و برقی با ریموت می‌ توان آن ها را جمع یا باز کرد.
  • نقش مهمی در صرفه‌ جویی در مصرف انرژی داشته و با استفاده از آن ها قبض مصرفی شما تا حجم زیادی کاهش پیدا می‌ کند.

پیشنهاد ویژه: پرده کرکره ای اداری

پرده سان اسکرین

کاربردهای پرده سان اسکرین

پرده‌ های سان اسکرین کاربردهای مختلفی دارند به زبان ساده می‌ توانیم بگوییم این پرده‌ ها باعث مصرف انرژی شده و در فصل گرما احتیاج به استفاده از سیستم‌ های برودتی و سرمایشی را کاهش می‌ دهند. علاوه بر این، استفاده از این نوع پرده‌ ها در ساختمان‌ هایی که نمایش شیشه‌ای دارند می‌ تواند بسیار مفید باشد زیرا باعث پیشگیری از نفوذ پرتوهای خورشید شده و از افزایش بیش از اندازه دما یا ایجاد مشکلات برای افراد جلوگیری می‌ کند.

 گاهی مواقع تابیدن نور خورشید به ساختمان‌ های اداری و تجاری باعث کاهش دید مانیتور شده و برای کارمندان مشکلاتی به وجود می‌ آورد. استفاده از این پرده‌ ها تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده و باعث می‌ شود تا افراد بتوانند راحت‌ تر از مانیتور استفاده نمایند. از دیگر کاربردهای این پرده می‌ توانیم به جلوگیری از تابیدن نور خورشید به مکان‌ هایی مانند اتاق خواب و در نتیجه اذیت شدن افراد اشاره کنیم. به همین دلیل شما می‌ توانید به راحتی از آن برای اتاق خواب خود یا فرزندانتان استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی انواع والان پرده و ویژگی‌های آن

 

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد پرده سان اسکرین و کاربردهای آن صحبت کردیم. این پرده‌ ها نسل جدیدی از انواع پرده‌ های مفید و کاربردی هستند که شما می‌ توانید بدون محدودیت از آن در خانه و محل کار برای مدیریت ورود نور مضر خورشید و پیشگیری از گرم شدن بیش از اندازه داخل ساختمان استفاده کنید.

 این پرده‌ ها دارای جنس‌ های محکم و مرغوبی هستند و شما می‌ توانید آن ها را در اندازه و ابعاد مختلف سفارش دهید. توصیه می‌ کنیم اگر به سلامت خود و اعضای خانواده خود اهمیت می‌ دهید حتماً خرید و نصب این پرده‌ ها را در اولویت قرار دهید.

سوالات متداول

این پرده‌ ها اجازه عبور اشعه مضر خورشید را نمی‌ دهند و می‌ توانند حجم نور ورودی به ساختمان را کنترل کنند.

محدودیتی برای استفاده از این پرده‌ ها وجود ندارد و در تمامی مکان‌ ها می‌ توان از آن استفاده کرد.

هزینه خرید بسته به متریال‌ های تشکیل دهنده، برند تولید کننده و ابعاد و اندازه متفاوت است اما در مقابل کارایی مفیدی که دارد شما می‌ توانید با پرداخت هزینه کم آن را خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *