تهران /کرج

021-91302233

گالری پرده فروشی سلدا

پرده بلک اوت: تاریکی مطلق برای خوابی آرامش بخش

پرده بلک اوت

امروزه پرده ها به بخشی جدایی ناپذیر از منازل و حتی ادارات تبدیل شده اند. این امر منجر به ایجاد پرده های مدرن و کلاسیک برای دکوراسیون های مختلف شد و نام های مختلفی از انواع پرده مد شد. یکی از این مدل ها با کاربردهای فراوان پرده بلک اوت است. اگر می خواهید فضایی کاملا تاریک در اتاق خود ایجاد کنید، این نوع پرده همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

هیچ پرده دیگری نمی تواند از نظر ایجاد تاریکی با پرده شید بلک اوت رقابت کند و از آنجایی که این پرده نوعی پرده سایه دار است، انتخابی ایده آل برای سبک مدرن و مینیمالیست محسوب می شود. در این مقاله از گالری پرده فروشی سلدا به معرفی پرده اوت و ویژگی های آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

 

معرفی پرده بلک اوت

خرید پرده بلک اوت

پرده شید بلک اوت یک پرده بافته شده از دو لایه پارچه است. پشت این پرده یک روکش آلومینیومی قرار دارد که از ورود نور به داخل اتاق جلوگیری می کند. تنها راه ورود به اتاقی با پرده های خاموش، از طریق شکاف های اطراف پنجره است و می توانید با اندازه گیری دقیق ابعاد پرده از این امر جلوگیری کنید. پرده های بلک اوت مانند دیگر پرده ها ظاهری مدرن دارند. این پرده در ابعادی نزدیک به اندازه یک پنجره شبیه صفحه تخت است و معمولاً در داخل یا خارج از قاب پنجره نصب می شود.

معمولا از پرده های بلک اوت برای ایجاد تاریکی زیاد در خانه استفاده می شود، بنابراین برای افرادی که دوست دارند خانه ای روشن داشته باشند مناسب نیست. پرده های ضد نور به پرده هایی گفته می شود که بدون تاریک شدن فضای خانه در برابر نور شدید استفاده می شود.

پیشنهاد ویژه: پرده شید غرب تهران

ویژگی های پرده بلک اوت

منحصر به فرد بودن پرده بلک اوت باعث می شود که پرده های باکیفیت مورد توجه مشتریان قرار گیرند. در زمانی که مردم بیش از هر زمان دیگری به آرامش و آسایش نیاز دارند و می خواهند در فضایی راحت استراحت کنند، این نوع پرده گزینه بسیار خوبی است. در این بخش از مقاله ویژگی های پرده شید بلک اوت را به شما معرفی می کنیم.

  • ساده و شیک

پرده های رول شده شید زیبا و ظریف به نظر می رسند و برش های دقیقی دارند، بنابراین می توانید زیبایی آنها را به یکباره ببینید. اگر از طرفداران پرده های بلک اوت هستید اما نمی خواهید خانه شما با پرده های قدیمی شلوغ شود، بهتر است به سراغ پرده های شید بروید زیرا این پرده ها زیبا و شیک به نظر می رسند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

  • از ورود نور به خانه جلوگیری می کنند

این نوع پرده باعث کاهش بیش از 95 درصدی نور ورودی به خانه می شود و این نکته برای کسانی که جز در اتاق های تاریک نمی خوابند و یا می خواهند در مکانی زیبا استراحت کنند بسیار مهم و موثر است. اگر پنجره اتاق خواب شما نزدیک نور یکی از لامپ نماها باشد مطمئنا خواب شبانه شما مختل می شود. اما با وجود پرده شید، هیچ نوری، حتی لامپ پشت پنجره اتاق خوابتان را متوجه نخواهید شد.

  • حفظ حریم خصوصی

از آنجایی که امروزه خانه ها خیلی به هم نزدیک شده اند، به محض باز کردن پنجره خانه با پنجره همسایه های کناری و یا روبرویی که با فاصله کم با ما زندگی می کنند، مواجه خواهیم شد البته هیچ کس نمی خواهد در خانه خود احساس ناامنی کند. حریم خصوصی برای همه ما به طرق مختلف مهم است.

  • یک عایق صوتی عالی و ایده آل

پرده بلک اوت با ظاهر زیبای خود نیز نقش یک عایق صدا را تا حد ممکن ایفا می کند. امروزه حتی شهرهای کوچک نیز پر سر و صدا هستند و حتی برای لحظه ای نمی توان در آرامش زندگی کرد. این پرده با عایق صوتی منحصر به فرد صداهای مزاحم محیط را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و از ورود آنها به خانه جلوگیری می کند.

پیشنهاد ویژه: پرده مینیمال

ویژگی پرده بلک اوت
انواع پرده بلک اوت
پرده بلک اوت صنعتی

خرید پرده بلک اوت

برای خرید پرده شیدبلک اوت باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. اگرچه عملکرد عالی این پرده به اثبات رسیده است، اما برای بهره مندی از ویژگی ها و مزایای آن، باید انتخاب درستی داشته باشید. در این جا برخی از نکات مهم هنگام خرید این نوع پرده را معرفی می کنیم.

  • قبل از خرید پرده شید بلک اوت، باید به این فکر کنید که چه نوع پرده ای با دکوراسیون منزل شما مناسب است. شما می توانید این نوع پرده را در طرح ها و رنگ های مختلف خریداری کنید، بنابراین به چیدمان خانه خود، به خصوص دیواری که قصد نصب پرده های شید را دارید، دقت کنید.
  • اگر دیوارهای شما با کاغذ دیواری پوشانده شده است، بهتر است پرده های ساده و تک رنگ را انتخاب کنید. اگر دیوار اتاق از طرح های ساده و تک رنگ پوشانده شده است، پرده شید بلک اوت با رنگ ساده و ظریف را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: انتخاب پرده مناسب برای خانه ‌هایی که حیوان خانگی دارند

سخن پایانی

اگر نکات مهم خرید پرده بلک اوت از هزینه نصب گرفته تا نگهداری و نظافت را بدانید، می توانید در خرید و انتخاب پرده موفق باشید. این نوع پرده ها برای اتاق خواب، مهد کودک، سینمای خانگی یا هر اتاقی که برای خواب یا آرامش در طول روز استفاده می شود، عالی هستند. اگر در هتل، رستوران یا مشاغل دیگر کار می کنید و می خواهید بهترین حریم خصوصی را برای مهمانان خود فراهم کنید، پرده های شید بلک اوت بهترین گزینه هستند.

سوالات متداول

مهم ترین چیزی که یک پرده بلک اوت معمولی را از پرده شید متمایز می کند، ایجاد نقطه ای خیره کننده در دکوراسیون منزل است که پرده های پارچه ای سیاه در طرح ها و رنگ های مختلف ایجاد می کنند.

بارزترین ویژگی این پرده این است که از ورود نور جلوگیری می کند و نور را به فضای داخلی راه نمی دهند.

بهترین و کاربردی ترین روش شستشوی پرده بلک اوت که به آن ضد نور نیز می گویند استفاده از بخارشوی است. هر از چند گاهی پرده را با بخارشوی تمیز کنید تا نیازی به شستشو نداشته باشد.

6 دیدگاه دربارهٔ «پرده بلک اوت: تاریکی مطلق برای خوابی آرامش بخش»

  1. مقاله خیلی جالبی بود و اطلاعات کاملی در مورد پرده های بلک اوت ارائه کرد. دیگه نگران نور مزاحم خیابون یا نور آفتاب صبحگاهی برای خواب راحت نیستم.

  2. با نصب پرده های بلک اوت توی اتاق خوابم، خوابم خیلی عمیق تر و آرام تر شده. واقعا تفاوت رو حس میکنم.

  3. به نظرم پرده های بلک اوت فقط برای اتاق خواب مناسب نیستن. میشه ازشون توی سینماهای خانگی، اتاق کنفرانس و هر فضایی که نیاز به تاریکی مطلق باشه استفاده کرد.

  4. خوشبختانه پرده های بلک اوت تنوع طرح و رنگ زیادی دارن و به راحتی میشه با دکوراسیون منزل ستشون کرد.

  5. با توجه به مزایای زیادی که دارن، قیمت پرده های بلک اوت خیلی مناسبه. به نظرم یه سرمایه گذاری عالیه برای داشتن خوابی راحت و آرامش بخش.

  6. مطالعه این مقاله رو به همه کسانی که دنبال راه حلی برای مشکل نور مزاحم توی محل خوابشون هستن توصیه میکنم. با نصب پرده های بلک اوت میتونید از تاریکی مطلق و خوابی عمیق و آرام لذت ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *