تهران /کرج

021-91302233

گالری پرده فروشی سلدا

راهنمای انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ

راهنمای انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ

یک و یا چند تا از پنجره های خانه شما ابعاد بزرگی دارند؟ می خواهید برای آن ها پرده خریداری کنید اما در انتخاب یک نمونه مناسب از آن ها دچار تردید شده اید؟ راهنمای انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ به شما کمک می کند تا بتوانید نمونه مناسبی از این محصولات را انتخاب کنید.

برای داشتن یک پرده مناسب و استاندارد می توانید به سایت پرده سلدا نیز مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه: پرده مدرن اتاق خواب

انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ

انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ

انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ باید مطابق با اصول خاصی انجام شود. با توجه به طراحی مدرن ساختمان ها، اکثر آپارتمان ها با پنجره هایی بزرگ ساخته می شوند. این امر به سبب تامین روشنایی و با هدف دلباز تر شدن خانه ها انجام می گیرد. پرده هایی که برای این گونه پنجره ها انتخاب می شود باید دارای ویژگی های منحصربفرد باشند.

یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کنید، اندازه گیری دقیق ابعاد پرده می باشد. با توجه به بزرگ بودن سایز پرده، این اندازه گیری ممکن است کمی سخت بوده و برای انجام آن بهتر است از فرد دیگری نیز کمک بگیرید.

در زمان خرید باید به جنس پارچه استفاده شده نیز توجه کنید. هر چه پارچه انتخابی شما کیفیت و مرغوبیت بیش تری داشته باشد، طول عمر بالاتری داشته و ماندگار تر خواهد بود. علاوه بر همه این ها شما باید با توجه به نوع دیزاین و سبک فضای داخلی خود نمونه مناسبی از این محصولات را انتخاب نمایید. رنگ این محصول باید با رنگ دیگر عناصر موجود در فضا هماهنگ بوده و سبک آن نیز باید مطابق باشد.

پیشنهاد ویژه: پرده کرکره ای اداری

بهترین انواع پرده برای پنجره های بزرگ

در زمان انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ باید به این نکته توجه داشته باشید که این محصولات را در انواع مدل های مختلفی تولید می کنند. شما باید بر اساس نوع نیاز و سبک دکوراسیون فضای داخلی خانه خود مدل مناسبی از این محصولات را انتخاب نمایید.

پرده ورتیکال

یکی دیگر از محصولات که در انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ می توانید انتخاب کنید، این مدل از پرده می باشد. پرده دی کی یا ورتیکال نمونه های بسیار زیبا و جذابی از پرده های مورد استفاده در ساختمان ها هستند که امروزه نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده اند. برای ساخت این محصولات از چندین نوار عمودی هم اندازه استفاده می شود که در ارتفاع و عرض یکسانی تولید شده و در کنار هم قرار داده می شوند.

یکی از خصوصیات ویژه این محصولات تنوع رنگی بالای آن ها می باشد. شما می توانید هر رنگی از این پرده ها را که تمایل داشته باشید انتخاب کرده و خریداری کنید. مکانیزم باز و بسته شدن آن ها بسیار ساده بوده و در حقیقت می توان گفت کاربری راحتی دارند.

پرده پنل ترک

انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ یکی از اقدامات مهمی است که در فرآیند دکوراسیون داخلی منازل انجام می گیرد. از این رو بهتر است قبل از هر اقدامی با انواع این پرده ها بیش تر آشنا شوید. یکی دیگر از مدل های این محصولات،پرده های پنل ترک هستند. این محصولات بسیار مدرن بوده و برای پنجره های بزرگ مناسب هستند.  

ساختار این پرده ها به گونه ای است که با ۳ تا ۵ لت ۳۰ تا ۷۰ سانتی متری می توانید کل فضای مورد نظر را به خوبی پوشش دهید. یکی از انواع این محصولات پرده های زهرا هستند. این محصولات همگی طول عمر بالایی داشته و خرید آن ها کاملا مقرون بصرفه است.

پرده مینیمال

در انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ باید به این نکته دقت داشته باشید که تنوع این محصولات بسیار زیاد است. پرده مینیمال یکی دیگر از انواع این پرده ها هستند که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

برای بهبود فضا های داخلی در سبک های مینیمال و مدرن دکوراسیون داخلی، این نمونه از پرده ها می توانند انتخاب های مناسبی باشند. باز و بسته کردن آن ها بسیار ساده بوده و برای انواع پرده ها می توان از آن ها استفاده کرد.

پرده پانچ

یکی از مناسب ترین و بهترین نمونه از انواع این محصولات پرده های پانچ هستند. این محصولات را از آن جهت می توان در انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ برگزید که باز و بسته کردن بسیار راحتی دارند. این نوع پرده ها در قسمت فوقانی خود دارای سوراخ هایی هستند که توسط دستگاه پانچ شده اند.

از این رو به راحتی می توان آن را داخل چوب پرده کرده و حرکت داد. در مورد جنس این پرده ها نیز می توان گفت که شما از متریال های مختلفی می توانید برای ساخت این پرده ها استفاده کنید.

پرده هوشمند برقی

اگر می خواهید فضای خانه و یا محل کار خود را به یک جای بسیار پیشرفته و مدرن تبدیل کنید، بهتر است که در انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ از این محصولات استفاده کنید. فرآیند باز و بسته کردن این پرده ها توسط موتور انجام شده و با یک دستگاه کنترل شما می توانید این کار را انجام دهید. برخی از آن ها قابلیت متصل شدن به گوشی تلفن همراه را دارند و شما به راحتی می توانید از این طریق پرده را کنترل کنید.

پیشنهاد ویژه: پرده برقی غرب تهران

بهترین انواع پرده برای پنجره های بزرگ

نکات مهم در انتخاب و نصب پرده برای پنجره های بزرگ

در زمان انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ و نصب آن ها باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. اگر به این موارد توجه کنید، قطعا پرده های مناسبی برای پنجره خانه و یا محل کار خود انتخاب خواهید کرد.

انتخاب پرده با پنل های نسبتا بزرگ

ارتفاع این پنل ها که باید با توجه به بلندی پنجره مورد نظر انتخاب شود. عرض هر یک از این پنل ها نیز باید تا جای ممکن بزرگ و مناسب باشد. اگر عرض آن ها بیش از حد کوچک باشد، پوشش دهی مناسبی نداشته و نور خورشید از بین این پنل ها به راحتی وارد می شود.

میل پرده مقاوم

برای این نوع پنجره ها باید از مبل پرده های عریض تر و مقاومی استفاده کنید. با توجه به وزن بالای این نوع پرده ها باید میل پرده ای استفاده شود که بتواند این وزن را تحمل کند. از طرفی این میله ها باید ۲۰ تت‌ ۳۰ سانتی متر از عرض پنجره بلند تر باشند.

استفاده از پنل های چندتایی  

برای آن که بتوانید پوشش دهی مناسبی ایجاد کرده و به خوبی از ورود نور خورشید به فضای داخلی جلوگیری کنید، باید از نمونه های چند تایی این پنل ها استفاده کنید. با این کار می توان از تابش نور ممانعت کرده و فضای دنج تری برای استراحت و مطالعه فراهم نمود. از طرفی با این کار می توان وزن کل پارچه ها را راحت تر توزیع کرده و در قسمت های مختلف میله پخش کرد.

استفاده از میل پایه های بیش تر

با توجه به عریض بودن طول میل پرده و همچنین زیاد بودن وزن پارچه در این نوع پرده ها، باید در زمان نصب از تعداد میل پایه ی بیش تری استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: پرده هازان: پرده هایی با طرح های برجسته و زیبا

کلام آخر

در زمان انتخاب پرده برای پنجره های بزرگ باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید. شما باید حتما با انواع پرده ها آشنا شده و نمونه مناسبی برای فضای داخلی خانه و یا محل کار خود انتخاب کنید. در هنگام خرید این محصول باید به جنس پارچه، مدل و سبک آن، جنس متریال به کار رفته، ابعاد پارچه و … توجه کنید.

نمونه هایی که از پرده های حریر و نازک ساخته شده اند به آستری نیاز دارند اما بقیه نمونه ها هیچ نیازی به آستر ندارند.

شما باید با توجه به رنگ مبلمان، فرش، دیوار و دیگر عناصر اصلی موجود در فضا این محصولات را انتخاب نمایید.

خیر، برای این کار می توانید پرده هایی را انتخاب کنید رنگ آن ها که با تناژ رنگی دیگر عناصر هماهنگ باشد و لازم نیست دقیقا هم رنگ آن ها باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *