تهران /کرج

021-91302233

گالری پرده فروشی سلدا

خداحافظی با چروک ها: آیا اتو کردن پرده ها لازم است؟

اتو کردن پرده ها

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن افراد را به خود مشغول کند، این که آیا اتو کردن پرده ها لازم است؟ چه پرده هایی نیاز به اتوکشی داشته و کدامیک از آن ها نیازی به این کار ندارند؟ این محصولات نیز مانند دیگر عناصر موجود در فضای داخلی بعد از مدتی کثیف شده و نیاز به شستشو و اتوکشی دارد. اگر نحوه اتو کردن این محصولات را به صورت حرفه ای آموزش ندیده اید می توانید در این مطلب از بلاگ گالری پرده سلدا با ما همراه باشید.

اتو کردن پرده ها

اگر پرده های خانه و یا محل کار خود را شسته و قصد اتو کردن پرده ها را دادید، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. ابتدا باید بدانید که این محصولات را در جنس ها و انواع مختلفی تولید کرده و به بازار می فرستند. از این رو همه آن ها روش شستشو و اتوکشی یکسانی ندارند. برخی از آن ها اصلا نیازی به اتوکشی نداشته و بعضی دیگر از نمونه ها باید حتما اتو شوند. نمونه های حریر و توری این محصولات در زمان شستشو چروک شده و برای بهتر دیده شدن باید حتما قبل از نصب اتو کشی شوند. با توجه به گران قیمت بودن این پارچه ها خوب است که این کار را به دست افراد خبره و ماهر فعال در این حوزه بسپارید. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که برای این کار حتما به سایت پرده سلدا مراجعه کرده و از خدمات بی نظیر این مجموعه بهره مند شوید.

نکات مهم اتوکشی پرده ها

برای اتو کردن پرده ها باید فاکتور هایی را در نظر داشته باشید. پرده های توری و حریر که بعد از شستشو به انجام این کار نیاز دارند باید طبق اصول خاصی این عمل بر روی آن ها انجام شود. البته این نکات در مورد پرده های عمودی و یا زبرا نیز صادق است. آن ها نیز پس از شستشو چروک شده و نیاز به اتوکشی دارند.

پیشنهاد ویژه: پرده دی کی

روش اتو کردن پرده ها
  • در مرحله اول باید کل پرده را مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوید که پرده به خوبی تمیز شده است. در غیر این صورت پس از اتوکشی حرارت دیده و دیگر تمیز نمی شود.
  • حال باید یک میز اتوی بزرگ و متحرک داشته باشید که متناسب با قد شما باشد. انجام این کار زمان بر بوده و از این رو باید تا جای ممکن در حالت راحت و استانداردی قرار بگیرید.
  • روکشی که روی این میز قرار دارد باید حتما تمیز بوده و عاری از هر گونه گرد و غبار باشد.
  • اتو مناسب و قدرتمندی برای این کار انتخاب کنید که کاملا سالم بوده و ته آن به پارچه نچسبد.
  • با توجه به نوع پارچه باید درجه حرارت مناسبی برای این وسیله انتخاب کنید. معمولا پرده های حریر به درجه حرارت های پایین تری در این زمان نیاز داشته و برای اتو کشی پرده های زبرا و عمودی باید درجه حرارت این دستگاه را بیش تر کنید.
  • برای اتو کردن پرده ها باید بدانید که نحوه اتوکشی در پارچه های مختلف متفاوت است. در مورد انجام این کار بر روی پرده های حریر و تور نیازی به کشیدن این دستگاه بر روی پارچه نبوده و فقط باید آن را گذاشته و بردارید. این در حالی است که پرده های زبرا و عمودی باید به گونه دیگری اتوکشی شوند. اتو باید به خوبی بر روی آن ها کشیده شود.
  • پس از پایان کار سریعا پرده را آویزان کنید تا از چروک شدن آن جلوگیری شود.

پیشنهاد ویژه: پرده مینیمال

بهترین روش شستن و اتوکشی پرده ها

درست که شما با نکات لازم برای اتو کردن پرده ها آشنا شدید، اما باید بدانید که بهترین روش برای انجام این کار استفاده از خدمات مجموعه های خشک شویی و اتو شویی تخصصی می باشد. این مجموعه ها پرده ها را با بالاترین کیفیت و مطابق با آخرین استاندارد ها شسته و اتوکشی می کند. از این رو شما می توانید پرده های کثیف خود را تحویل داده و در مدت زمان کوتاهی پرده های تمیز و اتوکشی شده را تحویل بگیرید.

این مجموعه ها برای انجام این کار از نیرو های صبور و خلاق استفاده کرده و با کمک دستگاه های پیشرفته فرآیند شستشو و اتوکشی را انجام می دهد.  شما می توانید با خیال آسوده پرده های خانه و یا محل کار خود را به اتوشویی تخصصی بسپارید و در فاصله زمانی کوتاهی شسته و اتوکشی شده درب منزل تحویل بگیرید.

راه های اتو کردن پرده ها

پیشنهاد مطالعه: 5 نکته برای شستشوی پرده بدون آسیب رساندن به آن

کلام آخر

برای اتو کردن پرده ها باید اصولی را رعایت کنید. شما باید با توجه به جنس پارچه و نوع آن روش مناسبی برای اتوکشی انتخاب کنید. برای یک شستشو و اتوکشی استاندارد می توانید به مرکز اتوشویی و خشک شویی تخصصی مراجعه کرده و از خدمات بی نظیر آن بهره مند شوید.

سوالات متداول

شما در این شرایط باید بر روی خط های پلیسه این پرده ها اتو کشیده و آن ها را مرتب کنید.

شما باید بلافاصله بعد از این کار، پرده را نصب کنید در غیر این صورت پرده دوباره چروک می شود.

این کار در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شده و پرده ها درب منزل به شما تحویل داده می شوند.

8 دیدگاه دربارهٔ «خداحافظی با چروک ها: آیا اتو کردن پرده ها لازم است؟»

  1. اتوی پرده؟ من که عمرم رو صرف این کار نکردم! پرده‌هام یه ذره چروک دارن، ولی به نظرم جذابیتش رو بیشتر می‌کنه.

  2. راستش تا حالا به اتو کردن پرده فکر نکرده بودم. فکر کنم فقط برای مهمونی‌های خاص این کار رو انجام بدم.

  3. اتو کردن پرده‌ها برای من خیلی سخته و وقت‌گیره. به نظرم میشه با یه بخارشو یا اسپری آب، چروک‌های جزئی رو از بین برد.

  4. سمیه حسینی زاده

    من عاشق پرده‌های اتو شده هستم! به نظرم خیلی مرتب و شیک به نظر میرسن. البته فقط پرده‌های پذیرایی رو اتو می‌کنم، بقیه رو نه.

  5. من همیشه از اتو کردن پرده ها بدم میاد. خیلی وقته میخوام بدونم آیا میشه بدون اتو هم پرده ها رو صاف کرد؟ مثلاً میشه بعد از شستشو اونها رو مستقیم آویزون کرد؟ به نظرتون چه جوری میشه جلوی چروک شدن پرده ها رو گرفت؟

  6. من یه پرده مخملی خیلی خوشگل دارم که خیلی زود چروک میشه. هر دفعه بعد از شستشو کلی وقت میذارم تا اتوش کنم. آیا راهی هست که این پرده رو بدون اتو صاف کنم؟ مثلاً میشه از بخارشو استفاده کرد؟

  7. من یه آپارتمان کوچیک دارم و فضای کافی برای پهن کردن پرده ها ندارم. به نظرتون میشه پرده ها رو توی ماشین لباسشویی با دور کند شست و بعد مستقیم آویزون کرد تا چروک نشه؟

  8. من همیشه فکر میکردم که اتو کردن پرده ها لازمه تا عمرشون بیشتر بشه. آیا این حرف درسته؟ یا اینکه اتو کردن میتونه به پارچه پرده آسیب بزنه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *