تهران /کرج

021-91302233

گالری پرده فروشی سلدا

معرفی انواع والان پرده و ویژگی‌های آن

معرفی انواع والان پرده و ویژگی‌های آن

پرده‌ ها جزو مهم‌ ترین و ضروری‌ ترین ملزومات برای تزیین و زیباسازی خانه هستند که در چند سال اخیر توانسته‌ اند بسیار مورد توجه قرار بگیرند. پرده‌ ها علاوه بر تاثیرات مثبتی که روی دکوراسیون داخلی دارند می‌ توانند باعث کنترل ورود نور شده و سبب پیشگیری از اتلاف انرژی نیز می‌ شوند. در این مقاله با معرفی انواع والان پرده و ویژگی‌های آن، همراه شما عزیزان هستیم.

چرا والان پرده را انتخاب کنیم؟

بسیار مهم است که در هنگام خریدپرده ها، با کیفیت‌ ترین و زیباترین انواع آنها را انتخاب کنید. والان پرده جزو پرطرفدارترین و محبوب‌ ترین انواع پرده‌ ها است که به دلیل جذابیت‌ های فراوان نمونه‌ های متنوعی از آن طراحی و وارد بازار شده است.

پیشنهاد ویژه: پرده دی کی

 

معرفی انواع والان پرده و ویژگی‌های آن

انواع والان پرده

عبارتند از:

والان پرده تاب دار

این مدل پرده‌ های والان دارای طرح‌ ها و فرم‌ های مختلفی هستند اما در واقع یک نوع پرده یکپارچه و یک دست هستند که بسیار هنرمندانه دوخته شده و به حالت‌ های گوناگون و تابدار در بالای چوب پرده قرار گرفته‌ اند. از این نوع والان‌ ها معمولاً برای مکان‌ های رسمی و سالن‌ های پذیرایی یا لابی‌های هتل استفاده می‌ کنند.

 از مهمترین ویژگی‌ های والان تابدار می‌ توانیم به قابلیت استفاده آن ها به صورت تنها یا روی پرده‌ های دیگر اشاره کنیم. پرده‌ های والان تاب دار دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند مثلاً می‌ توان انواع تزیینات از جمله نوارهای زینتی مختلف را روی آنها استفاده کرد که این موضوع زیبایی و جذابیت آن ها را چند برابر می‌ کند.

والان پرده گره ای

والان گره ای جزو ساده‌ ترین و معمولی‌ ترین پرده‌ های والان است که نصب راحتی داشته و معمولاً از آن برای مکان‌ های غیر رسمی مانند آشپزخانه، حمام یا اتاق خواب استفاده می‌ کنند. در این نوع پرده های والان، به راحتی و با گره زدن بندهای دوخته شده آن روی چوب پرده می‌ توان آن را نصب کرد.

 مهم‌ ترین ویژگی‌ های این نوع پرده‌ ها سبک و معمولی بودن آنها است به عبارتی آنها را از پارچه‌ های سبک تولید می‌ کنند که همین موضوع باعث می‌ شود به راحتی روی میل پرده بایستد. علاوه بر این، قیمت مناسب آن و شست و شوی راحت نیز از دیگر ویژگی‌ های این نوع والان است. اگر به دنبال تجملات نیستید و برای مکان‌ های غیر رسمی دنبال پرده هستید والان پرده گره‌ای گزینه ایده‌آلی برای شما است.

والان پرده گوشواره ای

والان‌ های گوشواره‌ای به والان‌هایی می‌ گویند که وسط پرده یا دو طرف آن دارای آویزهایی مثل گوشواره هستند. به عبارتی گوشواره پرده به پرده هلالی که به صورت آویزان در دو طرف یا وسط پرده قرار می‌ گیرد گفته می‌ شود. والان‌ های گوشواره‌ای جزو محبوب‌ ترین و قدیمی‌ ترین مدل‌ های والان هستند که معمولاً از پارچه ساتن یا حریر برای دوخت آنها استفاده می‌ شود.

اصلی‌ ترین ویژگی این والان‌ ها افزایش زیبایی و جذابیت پرده‌ ها است. والان پرده گوشواره‌ای جزو پرتقاضا‌ترین نوع والان‌ ها به حساب می‌ آید که با انواع پارچه‌ ها قابل اجرا است و از آن می‌ توان در تمامی مکان‌ ها از جمله خانه، محل کار، تالارها و به طور کلی مکان‌ های رسمی و غیر رسمی استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه: پرده پنل ترک

والان شال گردنی

والان شال گردنی ظاهری بسیار زیبا و شیک دارد و می‌ توان از آن در مکان‌ های رسمی یا غیر رسمی استفاده کرد. این والان‌ ها نیز همانند والان تاب دار به صورت یک تکه و یک پارچه دوخته می‌ شوند و دور میل پرده به صورت یک شال ساده آویزان می‌ شوند. والان‌ های شال گردنی از پارچه‌ های سبک با رنگ و طرح‌ های ساده و روشن تهیه شده و شما می‌ توانید برای انواع دکوراسیون‌ ها از آن استفاده کنید.

این نوع والان‌ ها نصب راحتی داشته و در صورتی که شما آنها را برای شست و شو یا نقل مکان جدا کنید خود به تنهایی و به راحتی می‌ توانید دوباره آن را نصب کنید. وزن سبک، کیفیت عالی، ظاهری چشم نواز و متناسب بودن برای تمامی مکان‌ ها از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این نوع والان‌ پرده است.

والان پرده دستمال گردنی یا جناغی

والان‌ های مدل جناغی یا دستمال گردنی به صورت برش‌ های هفتی و هشتی طراحی می‌ شوند که دارای برش‌ های تیزی در قسمت پایانی خود هستند. به دلیل اینکه در قسمت انتهایی آن چند لبه مثلثی وجود دارد در نتیجه ظاهری شبیه دستمال گردن پیدا کرده و به همین دلیل به این نام نیز مشهور شده است. این نوع والان پرده‌ ها ظاهری رسمی داشته و به همین دلیل برای مکان‌ های رسمی مانند اتاق پذیرایی یا ادارات و سازمان‌ها مناسب هستند

 بیشتر برای دوخت این پرده‌ ها از پارچه‌ های ابریشم و مخمل استفاده کرده و می‌ توان در کنار آن از وسایل تزیینی مثل آویزها و منگوله‌ ها نیز استفاده کرد. از مهم ترین ویژگی این نوع پرده می‌ توانیم به طرح‌ دار و مدل دار بودن آن اشاره کنیم که این موضوع باعث شلوغ شدن فضا و ایجاد دکوری جذاب و کلاسیک می‌ شود.

پیشنهاد مطالعه: پرده‌های مناسب برای فضاهای کوچک

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد انواع والان پرده و ویژگی‌ های آن صحبت کردیم. توجه داشته باشید والان‌ ها جزو مهم‌ ترین و ضروری‌ ترین اجزای پرده هستند که علاوه بر ایجاد ظاهری شکیل و زیبا برای پرده‌ ها نقش مهمی نیز در جذابیت دکوراسیون داخلی خانه دارند.

 توصیه می‌ کنیم در صورتی که قصد سفارش والان پرده را دارید حتماً قبل از آن با فروشنده صحبت کرده تا بتوانید بر اساس دکوراسیون داخلی ساختمان و سلیقه خود بهترین نوع والان را سفارش دهید. علاوه بر این، در زمان سفارش حتماً به جنس، رنگ و کیفیت پارچه آن نیز توجه کنید.

سوالات متداول

والان پرده باعث زیبایی بیشتر پرده‌ ها شده و گاهی مواقع می‌ تواند باعث پوشاندن میل پرده نیز شود.

به طور کلی محدودیتی برای استفاده وجود نداشته و برای اکثر پرده‌ ها می‌ توان از والان استفاده کرد.

بسته به نوع پرده و مکان مورد استفاده والان‌ ها جنس‌ های مختلفی دارند اما بیشتر از پارچه‌ های حریر، کتان، مخمل و کنف برای دوخت والان استفاده می‌ کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *