تهران /کرج

021-91302233

گالری پرده فروشی سلدا

معرفی انواع دالبر پرده و ویژگی‌های آن

انواع دالبر پرده

در طی چند دهه اخیر انواع پرده جایگاه ویژه‌ای میان مردم و طراحان داخلی پیدا کرده‌اند. به دلیل اهمیت زیادی که پرده‌ ها در زیبایی و جذابیت خانه و کنترل نور ورودی دارند در نتیجه آن ها را در مدل های مختلف و به صورت یک تکه و چند تکه تولید می‌ کنند.

 یکی از مهم‌ ترین قسمت‌ های هر پرده را می‌ توانیم دالبرهای بالای آن معرفی کنیم که نقش مهمی در افزایش زیبایی پرده و گاهی مواقع پوشاندن میل پرده دارد. دالبرهای پرده دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام ویژگی و خصوصیات خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم برای شما در مورد انواع دالبر پرده و ویژگی‌ های آن صحبت کنیم.

پیشنهاد ویژه: پرده مدرن اتاق خواب

 

معرفی انواع دالبرهای پرده

معرفی انواع دالبر پرده

در زیر برای شما انواع دالبرهای پرده را معرفی کرده و آن ها را نام می‌ بریم:

دالبرهای ساده

دالبرهای ساده را می‌ توانیم از معمول‌ ترین و رایج‌ ترین نوع دالبرها معرفی کنیم که به صورت نوارهای ساده و بدون پلیسه یا چین دوخته شده‌ اند. از انواع دالبرهای ساده برای پرده‌ هایی با جنس‌ های مختلف از جمله حریر، پارچه‌ای و حتی پرده‌ های زبرا استفاده می‌ کنند. این نوع دالبرها علاوه بر اینکه نقش مهمی در زیبایی پرده دارند باعث می‌ شوند تا میل پرده پنهان شده و یا هرگونه عیب و ایراد پرده‌ ها را می‌ پوشاند گاهی مواقع می‌ توان از دالبرها به صورت تنها استفاده کرد بدون اینکه نیاز به نصب پرده باشد.

 

دالبرهای چین دار

دالبرهای چین‌ دار نوع زیباتر و جذاب‌ تری از انواع دالبرها هستند که به پرده‌ ها جلوه‌ای شیک و ظریف می‌ بخشند. دالبرهای چین دار معمولاً برای پرده‌ های کلاسیک گزینه بهتری هستند و می‌ توان آن ها را در جنس‌ ها و رنگ‌ های مختلف تهیه کرد. چنانچه می‌ خواهید پرده‌ های سالن پذیرایی یا اتاق خواب شما جلوه زیباتر پیدا کنند و بتوانند در همان مرتبه اول توجه همه را به سمت خود بکشانند، توصیه می‌ کنیم هنگام سفارش و خرید انواع پرده حتماً دالبرهای چین دار را نیز سفارش دهید.

 

دالبر پلیسه دار

دالبرهای پلیسه‌ دار حالتی مانند دالبرهای چین‌ دار دارند با این تفاوت که چین‌ های آن ها منظم‌ تر و عمیق است. علاوه بر این ممکن است به آن منگوله یا ریسه‌ های کوتاهی نیز متصل شده باشد. دالبرهای پلیسه دار جزو قدیمی‌ ترین و رایج‌ ترین نوع پلیسه‌ ها هستند که جلوه‌ای خاص و چشم نواز به پرده‌ ها می‌ بخشند و از آن ها می‌ توان برای پرده‌ های اتاق خواب یا پذیرایی استفاده کرد. معمولاً این نوع دالبرها برای پرده‌ های کلاسیک و قدیمی‌ تر گزینه مناسبی هستند و می‌ توان آن ها را از پارچه‌ های مختلف تهیه کرد.

 

استفاده از انواع دالبر برای پرده‌ های بالارو و رول

علاوه بر پرده‌ های معمولی و سنتی برای پرده‌ هایی مانند زبرا و پرده شید نیز می‌ توان از دالبر استفاده کرد. پرده زبرا نوعی پرده دو لایه است که می‌ توان آن را به صورت رول جمع کرد؛ همچنین پرده شید نیز همانند پرده زبرا جمع می‌ شود با این تفاوت که تنها یک لایه دارد. پایین این پرده‌ ها را به صورت هلالی و هفت و هشت می‌ دوزند که پس از جمع شدن ظاهری شبیه دالبر پیدا می‌ کند.

 این موضوع برای پرده‌ های زبرا که دو لایه هستند اهمیت بیشتری دارد اما با این حال می‌ توان برای پرده‌ های شید نیز از آن استفاده کرد. در صورتی که قصد سفارش پرده‌ های زبرا یا شید را دارید توصیه می‌ کنیم حتماً از فروشنده یا تولید کننده بخواهید پایین آن را به صورت دالبر و حالت‌ دار ایجاد کرده تا پس از جمع کردن آن بتوانید شاهد زیبایی و ایجاد تغییرات مثبت در خانه خود باشید.

پیشنهاد ویژه: پرده برقی غرب تهران

انواع دالبر پرده و ویژگی‌های آن

نکات مهمی که هنگام سفارش دالبر پرده باید در نظر داشته باشید.

پس از اینکه با انواع دالبر پرده آشنا شدید چند نکته مهم و حیاتی وجود دارد که در زمان سفارش انواع دالبر باید آن ها را در نظر داشته باشید این نکات و موارد عبارت است از:

  • بر اساس دکوراسیون خانه خود یک مدل دالبر مناسب را انتخاب کنید؛ مثلاً برای دکوراسیون‌ های خانه مدرن دالبر ساده مناسب‌ تر است.
  • بهتر است در نظر داشته باشید تا جنس دالبر با پرده‌ های زیر آن تناسب داشته باشد به عبارتی ضخامت و کیفیت جنس دالبر و پرده باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند.
  • قبل از سفارش پرده حتماً اندازه و ابعاد دقیق دیوار و مکانی که قصد نصب دالبر را دارید گرفته تا بتوانید با اطمینان از آن استفاده کنید. همچنین هنگام سفارش حتماً رنگ مناسب را بر اساس رنگ پرده‌ ها یا رنگ دیوار و سقف انتخاب کنید.
  • در زمان سفارش حتماً در نظر داشته باشید که برای استحکام بیشتر بهتر است پایین دالبرها سرمه دوزی شوند پس بهتر است از فروشنده بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

پیشنهاد مطالعه: اهمیت استفاده از قفل زنجیر پرده برای ایمنی کودکان

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد انواع دالبر پرده صحبت کردیم. توجه داشته باشید دالبرهای پرده در کنار اینکه ارتفاع کمی دارند اما تاثیرات زیادی روی زیبایی و جذابیت پرده و در کنار آن زیبایی خانه و یا محل کار شما دارند. به همین دلیل توصیه می‌ کنیم در زمان سفارش پرده به صورت حضوری یا آنلاین، به مدل‌ های مختلف آن توجه کرده و بهترین آن ها را بر اساس سبک و نوع دکوراسیون منزل یا محل کار خود انتخاب کنید.

علاوه بر این در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین مدل‌ های دالبر توصیه می‌ کنیم هنگام خرید و یا سفارش حتماً با فروشنده به صورت تخصصی صحبت کرده تا انتخابی ایده‌ آل داشته باشید.

سوالات متداول

دالبرهای پرده جزو مهم‌ ترین اجزای هر پرده هستند که به دلیل شکل ظاهری متفاوت خود سبب زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر انواع پرده می‌ شوند.

دالبر پرده‌ ها دارای مدل‌ های گوناگونی هستند که هر کدام از آن ها بسته به نوع طراحی و استفاده از اکسسوری‌ هایی مانند ریسه‌ های رنگی یا پارچه‌ های رنگارنگ می‌ توانند زیبایی مخصوص به خود را داشته باشند.

محدودیتی در این زمینه وجود ندارد اما معمولاً پارچه‌ های حریر، نخ، کناف و کتان می‌ توانند برای دوخت انواع دالبر پرده مناسب باشند.